top of page
FAQ
-
Hvordan velger jeg riktig størrelse på hundeutstyret?For å sikre den mest perfekte og komfortable passformen for hunden din, vil vi anbefale å måle hunden din og se på størrelsesguidene for det aktuelle produktet. For å måle hunden så nøyaktig som mulig anbefaler vi å bruke et fleksibelt målebånd. Hvis du ikke har et målebånd tilgjengelig, kan du også bruke en hyssing til å måle din hunds omkrets, og deretter bruke en tommestokk eller linjal for å måle lengden på hyssingen. Når du måler for en hundesele, må du måle både bryst- og halsomkrets. Hvis hunden din faller mellom to størrelser, anbefaler vi å velge den største størrelsen for best passform.
-
Tilbyr dere tilpassede eller personlige produkter?Ja, vi tilbyr personlige hundeseler der du kan velge mønster, farger og til og med legge til hundens navn i ønsket skrifttype. Disse hundeselene er spesielt designet med tanke på små og mellomstore hunder, slik at både stilen møter dine forventninger. Trykk her for å lage din personlige hundesele.
-
Har dere noen spesielle retningslinjer for vask og vedlikehold av hundeutstyret?Rent hundeutstyr er ikke bare estetisk best, men også avgjørende for sikkerheten til din hund. Skitt og gjørme kan påvirke funksjonaliteten til klikkspennene, og dermed redusere sikkerheten. For å holde hundeutstyret rent og funksjonelt, anbefaler vi å la det trekke i varmt såpevann i 10 minutter. Etterpå kan du enkelt skylle og henge utstyret til tørk. Vi anbefaler ikke å vaske selen til hunden eller hundehalsbånd i vaskemaskinen, da dette kan føre til at klikkspennene blir sprø eller skades under vask.
-
Testes produktene for å sikre kvaliteten?Ja, alle produktene blir testet og kvalitetssikret før de legges på lager.
-
Hvilke betalingsmetoder aksepterer dere?I vår nettbutikk kan du velge mellom å betale med Vipps, Klarna, kredittkort eller debetkort, og alle betalinger er sikkert.
-
Frakt og tollVi tilbyr gratis frakt for bestillinger over 799 kr. For ordre under dette beløpet er fraktprisen 49 kr. Det påløper ingen ekstra avgifter eller toll for leveranser i Norge. Beløper du får opplyst i kassen før betaling er endelig kostnad.
-
Hvilke kjøpsvilkår gjelder når jeg handler hos dere?Kjøpsvilkårene må godkjennes før en eventuell handel kan gjennomføres. Kjøpsvilkårene aksepteres ved å huke av for dette i kassen før bestillingen gjennomføres. Les våre kjøpsvilkår her.
-
Når blir bestillingen min sendt?De aller fleste bestillinger blir sendt innen neste virkedag.
-
Kan jeg spore min bestilling?Ja, du vil få tilsendt et sporingsnummer og en sporingslenke innen 2 virkedager etter at bestillingen er registrert.
-
Jeg har mottatt feil størrelse - hva gjør jeg?Vennligst send oss et bilde av størrelsesetiketten inne i produktet sammen med ditt ordrenummer til post@yolodoggear.no.
-
Har jeg angrerett?Ja, du har 14 dager angrerett etter bestillingen din er mottatt. Produktet kan være prøvd på hunden, men kan ikke være skittent eller på en annen måte dårligere stand enn ved mottak. Ønsker du å benytte deg av angreretten må du gi oss en skriftlig beskjed via e-post eller post.
-
Hvor kan jeg returnere?Varen(e) returneres til følgende adresse: YOLO DOGGEAR Øvre Fjellvei 8 3121 Nøtterøy Minner om at varen(e) må returneres innenfor angrefristen, og du må gi skriftlig beskjed om at du ønsker å benytte seg av angreretten før returen gjennomføres. Har du allerede betalt for varen(e) vil beløpet blir returnert på din konto innen 14 dager etter godkjent retur.
-
Hva koster det å returnere en bestilling?I forbindelse med angreretten er det du som kjøper som bekoster returen, og du kan fritt velge hvilket transportselskap du ønsker å benytte.
bottom of page